نبوغ یا دیوانگی؟ یک سال استفاده محض از گلکسی نوت برای کار


جهان اطلاعات

جدیدترین مطالب علمی، فناوری وکاربردی جهان





یک سال قبل، بنجامین رابینز تصمیم گرفت که به مدت 12 ماه تمام کارهای خود را با یک تلفن هوشمند انجام دهد. نه کامپیوتر شخصی، نه تبلت. فقط گلکسی نوت سامسونگ. در این مسیر طولانی، موسس مشترک شرکت مشاوره نرم افزاری Palador درباره این تجربه جالب، مطالب و ویدیوهای زیادی را در وبلاگ شخصی خود، انجمن Enterprise Mobility و گاردین قرار داد.

حالا حتما می گویید بعد از اینکه تجربه یک ساله او به انتها رسیده، مشتاق آن است که برای کارهای روزانه اش به سراغ کامپیوتر شخصی برگردد. درست است؟ خیر!

آقای رابینز در مصاحبه ای با CITEworld توضیح می دهد که «انسان ها به شدت تحت کنترل عادات شان هستند. من عاداتی را پیرامون استفاده از موبایل برای کارم شکل دادم که حالا حتی نمی توانم تصور دور شدن از آنها را بکنم. چند هفته اول [تجربه استفاده محض از تلفن] بی نهایت سخت بود ولی همه چیز در حال تغییر و حرکت سریع به جلو ست، قابلیت ها آنقدر سریع توسعه می بایند که من حتی نمی توانم تصور بازگشت به PC به عنوان دستگاه اصلی ام را داشته باشم.»

جالب تر آنکه، او حالا می تواند به سرعت به مشتریانش پاسخگو باشد و هرگز مجبور نیست بهانه ای بیاورد: «[در این مدت] هرگز نشد که خود را در وضعیتی بیایم و لازم باشد بگویم "به محض اینکه به دفترم رسیدم دوباره با شما تماس می گیرم..." این از واژه نامه کاری من حذف شده.»

گویا یکی از بزرگترین مشکلات اولیه این سبک کار، دسترسی به فایل ها و جا به جایی فایل های بزرگ بوده. بنجامین رابینز می گوید: «دست آخر به شدت به باکس و دراپباکس وابسته شدم. در زندگی کامپیوتری ام زیاد از SharePoint استفاده می کردم ولی پیشرفت آن در دنیای موبایل خوب نبوده.» البته او اشاره می کند که اپل و سایر شرکت های دنیای موبایل، باید دست آخر دسترسی بیشتری به سیستم فایل را به کاربران ارائه کنند. او در این مدت گاهی هم برای دسترسی به فایل های Visio از کامپیوتر استفاده می کرده زیرا اندروید هنوز معادل خوبی برای آن ندارد.

مورد دیگری که او در این مدت دلتنگش شده، امکان مشاهده محتوای چندین اپلیکیشن در کنار هم و جا به جایی بین صفحات مختلف بوده، هر چند خودش هم اعتراف می کند که چند وظیفگی آنقدرها هم چیز خوبی نیست: «هر چند ماها می خواهیم خودمان را قانع کنیم که توانایی انجام همزمان چند کار را داریم، ولی واقعا در این زمینه افتضاح هستیم و تحقیقات زیادی هم از این موضوع حمایت می کنند... چیزی که من با چند وظیفگی از دست می دادم، دنبال کردن سر خط افکارم بود.»

اما برای این ماجراجوی دنیای موبایل، یک کامپیوتر ایده آل چطور دستگاهی است؟ او می گوید ایده آلش این است که یک دستگاه موبایل داشته باشد که بشود با اتصالش به نمایشگرهایی با اندازه های مختلف، و البته به همراه یک کیبورد، تمام کارها را انجام داد:

«این نوع استفاده عالی خواهد بود. مثلا من دارم از تلفنم به عنوان تلفن استفاده می کنم ولی بعد که آن را -با سیم یا بی سیم یا هر طور دیگری- به یک مانیتور متصل می کنم، خودش متوجه وضع جدید می شود. رزولوشن را تنظیم می کند و حتی می فهمد که من دارم از یک مانیتور استفاده می کنم یا چند مانیتور و بسته به وضعیت، قابلیت های مختلفی ارائه می کند.»

اگر می پرسید که برنامه بعدی آقای رابینز چیست، او احتمالا فرصتی خواهد داد به تبلت های کوچک مثل آیپد مینی یا نکسوس 7 یا تلفن-تبلت هایی نظیر گلکسی نوت 8 و می گوید: «بله، حاضرم برای تماس های تلفنی نوت 8 را کنار سرم نگه دارم!»



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در 29 اسفند 1391برچسب:,| ساعت 11:10| توسط حسین رستمی زاده|















قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت